Agenda MoodleMoot România 2016

Evenimentul este organizat pe patru activități:

  1. Experiențe Moodle
  2. Workshops with Moodle
  3. Ateliere Moodle
  4. Cursuri
Locul desfășurării evenimentului este Bulevardul Vasile Pârvan, nr. 4, Timișoara
Atelierele se vor desfășura în două săli paralele: Sala A și Sala B
Deschiderea și Închiderea MoodleMoot se vor desfășura în Aula Magna  ”Ioan Curea”

Activități Luni
22 august
Marți
23 august
Miercuri
24 august
Joi
25 august
Vineri
26 august
Sâmbătă
27 august
Deschidere MoodleMoot 10.00-12.00
Experiențe Moodle
Business  13.00-16.00
Educațional  13.00-16.00
Workshops with Moodle
Crossing barriers – Gamification 09.00-12.00

Moodle. Starring Social Media

13.00-16.00
Ateliere Moodle
A1 - Configurarea unui curs in Moodle 09.00-10.30
A2 - Structura unui curs Moodle 10.30-12.00
A3 - Scenarii de cursuri online 09.00-10.30
A4 - Blocuri funcționale într-un curs Moodle 10.30-12.00
A5 - Gestiunea utilizatorilor într-un curs Moodle. Grupuri 13.00-14.30
A6 - Standardele de calitate ale cursurilor online 14.30-16.00
A7 - Tipuri de resurse și activități 09.00-10.30
A8 - Comunicarea în Moodle. Forum, mesaje private, chat 10.30-12.00
A9 - Testul. Instrument de evaluare în Moodle 13.00-16.00
A10 - Sarcina de lucru în Moodle 09.00-10.30
A11 - Glosarul în Moodle 10.30-12.00
A12 - Chestionare și Feeback 13.00-14.30
A13 - Dezvoltarea  de conținut interactiv pentru un curs Moodle 14.30-16.00
A14 - Ecusoane și recompense într-un curs Moodle 13.00-14.30
A15 - Permisiuni și roluri atribuite local 14.30-16.00
A16 - Certificare și competențe într-un curs Moodle 09.00-10.30
A17 - Finalizarea activităților. Accesul condiționat la resurse 10.30-12.00
A18 - Arhivarea și restaurarea cursurilor și a resurselor 13.00-14.30
A19 - Rapoarte și statistici 14.30-16.00
Cursuri
Dezvoltator de e-learning pe platforma Moodle
09.00-16.00 09.00-16.00 09.00-16.00 09.00-16.00 09.00-16.00
Administrator platformă Moodle 09.00-16.00 09.00-16.00 09.00-16.00 09.00-16.00 09.00-16.00
Tools for E-learning and M-learning 09.00-16.00 09.00-16.00 09.00-16.00 09.00-16.00 09.00-16.00
Închidere MoodleMoot 10.00-12.00
Relaxare prin împrejurimi (Deva-Hunedoara)
09.00 - 18.00
 

eLSo

  • Deschidere MoodleMoot

    Luni 22.08, 10.00-12.00 - Sala Aula Magna

    • 10.00-10.30 - Cuvânt de deschidere organizatori
      • eLearning & Software
        • Ec. Adrian HERMAN, Președinte
      • Universitatea de Vest din Timișoara
        • Prof. Univ. Dr. Dana PETCU, Prorector
    • 10.30-11.00 - Prezentare eLSo
        • Simplified
          • Elena DOCHIE, General Manager
          • Cosmin HERMAN, Manager Dezvoltare de Business
    • 11.00-11.45 - Prezentarea atelierelor
    • 11.45-12.00 - Informații organizare MMR16
  • Experiențe Moodle - Business

    Luni 22.08, 13.00-16.00 - Sala A

    Exemple de bună practică în utilizarea platformei Moodle în mediul de business din România.

    • Societăți comerciale
    • Firme de training
    • Instituții publice
    • Biblioteci
  • Experiențe Moodle - Educațional

    Luni 22.08, 13.00-16.00 - Sala B

    Exemple de bună practică în utilizarea platformei Moodle în mediul de educațional din România.

    • Universitar
    • Preuniversitar
  • Crossing barriers – Gamification with Gamified learning

    Marți 23.08, 09.00-12.00 - Sala A

    Sau cum să construiești un design de program de motivare utilizând elemente ale jocului. Fie prin sistemul de recompensare, fie prin modalitatea interactivă de realizare a conținutului sau folosind împreună avantajele celor două.
     
    Totul se reduce însă la date:

    cum ar fi să poți da angajaților sau cursanților tăi un instrument de învățare care să crească
    • cu peste 50% cantitatea de informații asimilată și
    • peste 90% dintre ei să se conecteze la materialului de formare?

    Mai mult, cum sa facilitezi transferul rapid în practică al comportamentelor cheie ca urmare a încorporării mecanismelor de joc și interacțiune în suportul de curs digital?
     
    Gamification este conceptul ce încorporează distracția și engagement-ul din joc într-un proces serios de învățare sau promovare și îl pune într-o context productiv pentru organizație.
     
    Avantajele aplicării conceptului de gamification:

    • organizația se transformă și odată cu ea modul de interacțiune dintre oameni
    • creșterea atractivității întregului proces de învățare
    • creșterea atașamentului față de valorile organizației
    • competiție sănătoasă și prietenoasă între oameni
    • input rapid privind aptitudinile dobândite
    • posibilitatea corelării rezultatelor învățării cu performanța în muncă
    • crește capacitatea de inovare tehnologică

    Crossing barriers – Gamification with Gamified learning este setat să ofere răspunsuri, scenarii și activități practice, precum și soluții tehnologice aplicabile, astfel încât la final să ai elementele necesare demarării propriei campanii.

  • Moodle. Starring Social Media (The Hero)

    Joi 25.08, 13.00-16.00 - Sala A

    Increase

    • employee loyalty!
    • employer branding!
    • access to knowledge!

    Use Social Media as the Company Bullhorn

    Maximum impact with less money, delivering high quality learning and valuable assessment.

    Moodle LMS ensures a better time management of the L&D programs. Social media will boost motivation and increase attachment to the organisation.

    A lot of workshops are stressing the impact of Social media as a marketing tool.

    Exactly, marketing for valuable resources. Social media is a recruitment, employee loyalty and employer branding tool and takes the access to knowledge. 

    During this workshop you will acquire:

    • strategy
    • content ideas
    • LinkedIn do's and don'ts

    within an interactive and personal course.

    You have the questions and we a canvas of solutions.

    Tags: Moodle, Social Media, Knowledge, Blended learning, Sharing, Awareness, Loyality, Branding, LMS

  • Moodle - Matematică și Stiințe - Wiris

           În fiecare an programul întâlnirii anuale a utilizatorilor de Moodle ( REMR ) se schimbă in funcție de cerințele curente ale profesorilor participanți; acesta este motivul pentru care in acest an, profesoriii de Matematică și Științe sunt invitați să se grupeze pentru a lucra împreună la proiecte comune, precum:
      - Alcătuirea testelor pentru Testarea Inițială de la începutul anului școlar
      - Pregătirea Concursului Mate - Moodle ediția 2016 -2017
      - Pregătirea cursurilor Moodle pentru simulări și examene naționale ( evaluare națională si Bacalaureat ), etc,...  .

           Toate aceste proiecte pot fi realizate la standarde înalte dat fiind faptul că Rețeaua Edu Moodle Romania are integrat softul Wiris care este deosebit de util și eficient în alcătuirea itemilor pentru teste online repetabile, cu limitare drastică privind posibilitatea de fraudare, făra limitări privind itemii deschiși, etc.

    Mentori: Adriana PETROVICI, Ștefan POKA, Lenuța BUHAI

  • Atelier 1 - Configurarea unui curs în Moodle

    Marți 23.08, 09.00-10.30 - Sala A

    Configurarea unui curs reprezintă stabilirea setărilor unui curs Moodle, de la aspect la condiționări și restricții. Este prima etapă premergătoare construirii cursului.

    În această fază se pot configura:

    • Aspectul cursului
    • Formatul cursului
    • Numărul de secțiuni
    • Descrierea cursului
    • Programa cursului

    Mentor: Cosmin HERMAN

    Competențe dobândite: realizarea setărilor unui curs Moodle

  • Atelier 2 - Structura unui curs Moodle

    Marți 23.08, 10.30-12.00 - Sala A

    Structurarea unui curs implică mai multe componente:

    • Structurarea vizuală
    • Structură didactică (scenariu)
        • Parcurgerea cursului
        • Finalizarea activităților
        • Parcurgerea resurselor
        • Evaluare
        • Certificare
        • Competențe
    • Structură funcțională
    • (obiecte Moodle)
        • Resurse
        • Activități
        • Blocuri
        • Alte obiecte Moodle cu rol în structurarea cursului

    Mentor: Anca MUSTEA

    Competențe dobândite: structurarea vizuală, didactică și funcțională a unui curs Moodle

  • Atelier 3 - Scenarii de cursuri online

    Marți 23.08, 09.00-10.30 - Sala B

    Pentru a dezvolta un curs online eficient este important ca acesta să urmeze un anumit scenariu didactic. Aplicarea unui scenariu de desfășurare a cursului implică, din punct de vedere tehnic, stabilirea anumitor setări și restricții. Astfel, resursele și activitățile unui curs vor putea fi parcurse doar respectând anumite trasee de studiu, care corespund scenariului didactic. 

    Mentor: Anca MUSTEA

    Competențe dobândite: setarea resurselor, activităților și a altor obiecte Moodle pentru parcurgerea unui anumit scenariu de curs

  • Atelier 4 - Blocuri funcționale într-un curs Moodle

    Marți 23.08, 10.30-12.00 - Sala B

    Blocurile funcționale în Moodle ajută la extinderea interacțiunii dintre cursant și platformă.

    Blocurile pot fi afișate în partea stânga sau dreapta a paginii principale din cadrul unui curs. Sunt mai multe tipuri de blocuri standard și alte tipuri disponibile pe site-ul Moodle. Blocurile pot să apară și în alte locuri în cadrul unui site Moodle, ca de exemplu, pe pagina principală, în activități sau în pagina My Moodle.

    Mentor: Mihai AGAPE

    Competențe dobândite: utilizarea obiectelor de tip blocuri funcționale în Moodle

  • Atelier 5 - Gestiunea utilizatorilor într-un curs Moodle. Grupuri

    Marți 23.08, 13.00-14.30 - Sala B

    Un curs Moodle poate avea mai multe tipuri de utilizatori:

    Profesor - Acest tip de utilizator poate gestiona un curs, poate să modifice activități și să noteze cursanții, poate să adauge resurse.

    Profesor fără drepturi de editare - Poate nota cursanții dar nu pot modifica sau adăuga activități și resurse.

    Cursant  - Poate lua parte la un curs fără a-i putea modifica conținutul.

    Vizitator - Utilizatori care nu au un cont pe site și care, implicit nu au acces la cursuri.

    Utilizatorii unui curs pot fi organizați în grupuri, astfel încât activitățile cursului să poată fi personalizate în funcție de nevoile unui anumit grup.

    Grupuri - Organizarea utilizatorilor în cadrul unui curs

    Mentor: Cosmin HERMAN

    Competențe dobândite: gestionarea utilizatorilor unui curs Moodle, crearea grupurilor de utilizatori într-un curs Moodle

  • Atelier 6 - Standardele de calitate ale cursurilor online

    Marți 23.08, 14.30-16.00 - Sala B

    Toate cursurile online trebuie să țină cont de o serie de standarde de calitate specifice pentru învățarea online. Propunem o serie de standarde de calitate care trebuie respectate de cursurile online pentru ca acestea să fie eficiente. Aceste standarde se pot aplica oricărui curs online, fie că este dezvoltat pe o platformă Moodle sau pe un alt tip de platformă.

    Sistemul de notare propus, va permite o evaluare cât mai precisă a cursurilor online, ceea ce va permite o comparare elementară a acestor cursuri. Sistemul de evaluare a standardelor de calitate ale unui curs online se referă la structurarea și componentele unui curs online, fără a face referire la calitatea conținutului, care reprezintă obiectul evaluării unor specialiști în domeniul tematicii fiecărui curs.

    Mentor: Anca MUSTEA

    Competențe dobândite: evaluarea calității unui curs online

  • Atelier 7 - Tipuri de resurse și activități

    Miercuri 24.08, 09.00-10.30 - Sala A

    Resursele și activitățile sunt obiectele principale dintr-un curs Moodle. Resursele reprezintă obiectele Moodle prin care informația este transmisă în cadrul unui curs. Activitățile sunt obiectele Moodle care au rolul de a angaja cursanții în învățare orin diferite tipuri de activități în cadrul cărora aceștia sunt puși în situația de a folosi informațiile transmise prin intermediul resurselor.

    Tipuri standard:

    • Resurse
      • Fișiere, Pagină web, URL, Carte, Folder
    • Activitați
      • Test, Sarcină de lucru, Bază de date, Forum, Glosar, Lecția

    Fiecare tip de activități și resurse sunt dezvoltate pentru un numit tip de informații sau scenarii didactice.

    Mentor: Cosmin HERMAN, Mihai AGAPE

    Competențe dobândite: inserarea și setarea activităților și resurselor într-un curs Moodle

  • Atelier 8 - Comunicarea în Moodle. Forum, mesaje private, chat

    Miercuri 24.08, 10.30-12.00 - Sala A

    Comunicarea dintre toți utilizatorii platformei Moodle și în special comunicarea cursanților cu cadrele didactice, precum și comunicarea directă dintre cursanți reprezintă una dintre cele mai importante caracteristici ale platformei Moodle. Instrumentele de comunicare sunt de două tipuri, în funcție de modul de utilizare, respectiv instrumente asincrone și sincrone.

    Mentor: Elena DOCHIE

    Competențe dobândite: configurarea principalelor instrumente de comunicare în e-learning: forum, chat și calendar

  • Atelier 9 - Testul. Instrument de evaluare în Moodle

    Miercuri 24.08, 13.00-16.00 - Sala A

    Testul reprezintă o unitate logică de activitate pe platforma Mooodle, poate cea mai importantă unitate pentru notarea cunoştinţelor cursanţilor în mod obiectiv.
    Testul trebuie privit sau înţeles ca o unitate structurată de itemi, de acelaşi mod de prezentare pe ecran sau de prezentare eterogenă, prin care se urmăreşte evaluarea sau autoevaluarea unui volum de cunoştinţe sau abilităţi. Din perspectiva platformelor de e-learning, testul este un formular care permite gestionarea uşoară a parametrilor de aplicare cum ar fi numărul de itemi, modul de extragere a itemilor, felul interactiv sau nu, timpul total de lucru, cadenţa întrebărilor, dreptul de revenire sau nu asupra răspunsurilor, aplicarea sau nu a penalităţilor, valoarea penalităţilor aplicate, rularea testului de mai multe ori, intervalul minim de timp dintre două rulări, momentul activării, momentul opririi, etc. Acești parametri determină rezultate diferite cu acelaşi set de întrebări aplicat în instanţe diferite (valori diferite ale parametrilor amintiți) la același colectiv evaluat.

    Mentor: George VÂJU

    Competențe dobândite: utlizarea activității de tip test într-un curs Moodle

  • Atelier 10 - Sarcina de lucru în Moodle

    Miercuri 24.08, 09.00-10.30 - Sala B

    Sarcina de lucru reprezintă o formă de evaluare a cunoștințelor care implică îndeplinirea de către cursanți a unor acțiuni. În cadrul activității Sarcina de lucru se poate cere cursanților: realizarea unui eseu, încărcarea unor materiale produse de aceștia sau trimiterea spre corectare a unui text.

    Deși este una dintre cele mai simple activități în Moodle, Sarcina de lucru are un foarte mare potențial pentru învățare, limitarea fiind dată doar de imaginația profesorului/ trainer-ului.

    Mentor: Carmen EPURE

    Competențe dobândite: utilizarea activității Sarcină de lucru într-un curs Moodle

  • Atelier 11 - Glosarul în Moodle

    Miercuri 24.08, 10.30-12.00 - Sala B

    Glosarul este ca un dicționar întreținut de profesor sau cursanți. Fiecare disciplină are proprii termeni de specialitate, cuvinte noi, acronime, prescurtări. Moodle ne ajută ca în cadrul oricărui curs să putem elabora un set de termeni cu definițiile lor, definiții care să poată fi accesate cu ușurință prin intermediul linkurilor.
    Profesorul crează de obicei un glosar principal în secțiunea generală de la începutul cursului și mai multe glosare secundare în alte secțiuni, unde sunt
    necesare. Acestea din urmă pot fi configurate pentru a fi editate și comentate de cursanți. În glosarul principal pot fi importate intrările din cele secundare.

    Mentor: Ana-Maria Cercel

    Competențe dobândite: utilizarea activității Glosar într-un curs Moodle

  • Atelier 12 - Chestionare și Feeback

    Miercuri 24.08, 13.00-14.30 - Sala B

    Activitățile de tip Chestionar și Feedback în Moodle oferă profesorilor posibilitatea de a crea sondaje personalizate pentru a evalua cursul sau diferite aspecte ale acestuia sau pentru a aduna diferite informații de la cursanți.

    Profesorii pot utiliza datele colectate de la cursanți pentru a-i cunoaște mai bine și pentru a reflecta la propria activitate de predare.

    Mentori: Elena Rotari, Corina Negara

    Competențe dobândite: utilizarea activităților de tip Chestionar și Feedback într-un curs Moodle

  • Atelier 13 - Dezvoltarea de conținut interactiv pentru un curs Moodle

    Miercuri 24.08, 14.30-16.00 - Sala B

    Pentru a dezvolta cursuri online eficiente te confrunți permanent cu provocarea de a găsi modalități atractive și interactive de prezentare a conținutului unui curs. Studiile arată că cea mai importantă formă de interacțiune într-un curs online este interacțiunea cursant - conținut, urmată de interacțiunea cursant - profesor și apoi de interacțiunea cursant - cursant.

    În dezvoltarea unui conținut interactiv pornești, de obicei, de la un conținut în format tradițional, în mare parte text, pe care trebuie să îl transformi într-un format care să fie adecvat pentru e-learning. Pentru a ajunge de la conținutul de tip text la cursul online interactiv e nevoie să iei în considerare mai multe aspecte: nivelul de interactivitate cerut, facilitățile și constrângerile legate de soft-ul folosit, interacțiunile limitate care sunt posibile pe ecran, elementele multimedia care pot fi incluse, sursele de unde se pot lua elemente multimedia, caracteristicile viitorilor cursanți și particulatirățile domeniului studiat.

    Articulate Storyline 2 este un soft creat special pentru dezvoltarea ușoară a unui conținut interactiv.

    Mentor: Anca MUSTEA

    Competențe dobândite: planificarea și dezvoltarea unui conținut interactiv pentru cursurile online

  • Atelier 14 - Ecusoane și recompense într-un curs Moodle

    Joi 25.08, 13.00-14.30 - Sala A

    Ecusoanele sunt pictograme pe care un profesor le poate acorda cursanților după finalizarea unor activități.

    Aceste ecusoane sunt metode de recompensare și de angajare a cursanților în activitățile cursului.

    Mentori: Cosmin HERMAN, Ștefan POKA

    Competențe dobândite: utilizarea ecusoanelor și a recompenselor într-un curs Moodle

  • Atelier 15 - Permisiuni și roluri atribuite local

    Joi 25.08, 14.30-16.00 - Sala A

    Gestionarea accesului la anumite funcționalități ale sitului se face cu ajutorul permisiunilor.

    Accesul la o resursă implică permisiuni și capabilități.

    Se pot acorda permisiuni la nivel macro și micro.

    Mentor: Cosmin HERMAN

    Competențe dobândite: setarea rolurilor personalizate într-o platformă Moodle, setarea permisiunilor unui rol într-o platformă Moodle

  • Atelier 16 - Certificare și competențe într-un curs Moodle

    Joi 25.08, 09.00-10.30 - Sala B

    Certificarea se referă la eliberarea unor documente care să ateste parcurgerea și finalizarea unor cursuri.

    Competențele sunt informații care apar în cadrul cursului și pe certificate prin care sunt dovedite anumite cunoștințe dobândite de către cursanți

    Mentori: Cosmin HERMAN, Elena DOCHIE

    Competențe dobândite: setarea competențelor obținute printr-un curs Moodle, setarea și eliberarea certificărilor într-un curs Moodle

  • Atelier 17 - Finalizarea activităților. Accesul condiționat la resurse și activități

    Joi 25.08, 10.30-12.00 - Sala B

    Pentru crearea unui scenariu de curs în Moodle ne folosim de statusul obiectelor din curs. Acestea pot fi:

    • Finalizat / parcurs
    • Nefinalizat / neparcurs

    Accesul condiționat la o resursa sau activitate se poate face în funcție de statusul altor obiecte din curs.

    MentoriCosmin HERMAN, George VÂJU

    Competențe dobândite: setarea condițiilor de finalizare a activităților unui curs Moodle, setarea restricționărilor privind accesul la resurse și activități într-un curs Moodle

  • Atelier 18 - Arhivarea și restaurarea cursurilor și a resurselor

    Joi 25.08, 13.00-14.30 - Sala B

    Arhivarea unui curs reprezintă înglobarea tuturor resurselor, activităților, utilizatorilor, notelor, log-urilor într-o arhivă. Această arhivă poate fi descărcată și restaurată într-o altă platformă sau alt curs.

    Mentor: Cosmin HERMAN

    Competențe dobândite: arhivarea unui curs Moodle sau a obiectelor acestuia, restaurarea unui curs Moodle sau a obiectelor acestuia

  • Atelier 19 - Rapoarte și statistici

    Joi 25.08, 14.30-16.00 - Sala B

    Rapoartele sunt o unealtă pe care orice administrator sau profesor le poate folosi

    • Rapoarte privind copiile de rezervă, setarea numărului de copii de rezervă salvate în sistem;
    • Rapoartele privind schimbările din configurarea sistemului, acestea sunt esențiale în depistarea unor nefuncționalități. Se poate analiza data efectuării, utilizatorul, acțiunea și efectul;
    • Rapoarte privind cursurile sunt utile atât profesorilor cât și administratorilor;
    • Rapoarte asupra cursurilor;

    Mentor: Ovidiu MORARIU

    Competențe dobândite: utilizarea rapoartelor și statisticilor unui curs Moodle

  • Încheiere MoodleMoot

    Vineri 26.08, 10.00-12.00 - Sala Aula Magna

    • 10.00-10.30 - Cuvânt de închidere organizatori
      • eLearning & Software SRL
      • Universitatea de Vest din Timișoara
    • 10.30-11.00 - Prezentare interactivă eLSo
    • 11.00-11.45 - Tombola MoodleMoot
    • 11.45-12.00 - Perspective
  • Relaxare prin împrejurimi

    • 08.30 - Plecare din Timișoara
    • 10.00 - Cetatea Deva
    • 13.00 - Masa de prânz
    • 15.00 - Castelul Corvinilor
    • 18.30 - Întoarcere în Timișoara

Ultima modificare: sâmbătă, 20 august 2016, 08:52